حمایت از کالای ایرانی فقط وظیفه مصرف ‌کننده نیست


تبریز- ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی آذربایجان ‌شرقی گفت: حمایت از کالای ایرانی تنها وظیفه مصرف کننده نیست و باید همه ارکان کشور در این رابطه فعال شوند.

داوود بهبودی روز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: موضوعی که تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال مطرح‌ می‌ شود از زوایای مختلف قابل بحث بوده و لازم است با نگاه جامع تر به موضوع از برداشت‌های سطحی و یا انحرافی خودداری کنیم.
وی توضیح داد: در نگاه جامع‌ تر باید ببینیم تولید کنندگان ایرانی چه کالایی را باید تولید کنند و برای تولید این کالای مورد انتظار چه الزامات و حمایت‌هایی نیاز دارند تا دولت شرایط لازم را فراهم آورد و در نهایت سراغ مصرف‌کنندگان برویم و از آنها بخواهیم این کالا را مصرف کنند.
بهبودی ادامه داد: ما از تولیدکننده ایرانی انتظار داریم کالایی تولید کند که بر حسب کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش و سایر مشخصات قابل رقابت با کالای مشابه خارجی باشد و در این ارتباط یکی از ارکان مهم توجه به اقتصاد دانش‌ بنیان است که ایجاب می‌ کند کالای تولیدی دارای خلاقیت و نوآوری رو به رشد باشد.
وی با بیان اینکه تولید امر ایستایی نیست و اگر امروز پیشرفته ‌ترین کالا را تولید کنیم اما درجا بزنیم، یک سال بعد از بازار اخراج خواهیم شد، گفت: بر این اساس تولید کنندگان باید به ذائقه، نیازهای مشتریان داخلی و خارجی و حتی توان خرید آنها توجه کنند که یکی از الزامات و شرط‌های اصلی تحقق شعار سال، تولید و فروش کالاهای ایرانی در بازارهای جهانی است.
بهبودی افزود: از طرف دیگر اقتصاد ما نباید بسته و خودمصرفی باشد؛ یعنی در مقابل تولید کالاهای موردپسند صادراتی، باید بتوانیم برخی از نیازمندی‌های داخل را از خارج وارد کنیم، به نحوی که به تولید داخل ضربه نزند و منجر به انحصارگرایی، رانت و حمایت‌های کاذب نشود.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.